Weddings

Weddings

La fotografia di matrimonio non è un tema che mi ha mai attratto perchè è un tipo di fotografia poco meditativa, devi scattare tantissime foto contemporaneamente e la velocità crea un sovraccarico di informazioni che  rischiano di annullare momenti creativi.

Le poche volte che ho accettato è per fare contenti amici. Il mio servizio era in supporto di altri fotografi così da potermi concentrare, da dietro le quinte, sperimentando diversi angoli di ripresa e momenti.

La fotografia di matrimonio è comunque in alcuni momenti una Street Creative Photo style, perchè permette in alcuni contesti di trovare all’interno di una scena banale, momenti e particolari che visti da altri angoli probabilmente nessuno avrebbe mai osservato.

The wedding photography is not a theme that has ever attracted me because it is a type of little meditative photography, you have to take lots of photos at the same time and the speed creates an overload of information that risk canceling creative moments.

The few times I have accepted is to make friends happy. My service was in support of other photographers so I could concentrate, from behind the scenes, experimenting with different shooting angles and moments.

The wedding photography is however in some moments a Street Creative Photo style, because it allows in some contexts to find within a banal scene, moments and details that seen from other angles probably nobody would have ever observed.